Jaap-Jose-Conijn.reismee.nl

De dag van vertrek!

Vertrek uit Tanzania.

Vandaag stond in het taken van offers in pakken, nog snel een museum bekijken, The culture Heratic van Tanzania in Arusha en een gezamelijk afscheid a lunch met de overige vrijwilgers uit Nederland.
Het, museum was met zijn schilderijen en andere kunstwerken uit Tanzania prachtig om te zien. Veel mooie schilderijen van de dieren uit de wildernis en ook vaak in hour of brons gemaakt.. Aan sommige kunstwerken uit hout is wel10 tot 14jaar gewerkt..
Buiten stonden ook veel dieren levens groot afgemeld in hout, ijzer of brons. Om 11.00 hadden wij nog met de taxichaffeur af gesproken, die ons heen gebracht had, maar toen deze er om 11.15 nog niet was, hebben wij maar een andere taxi aangehouden.
Deze bracht ons naar Ffifies, een restaurant waar je lekker koffie kunt drinken en het gebak er ook goed smaakt..na de koffie hebben wij nog even geld terug gewisseld en zijn daarna naar het Africafe gelopen. Daar hebben wij heerlijk gelunchd met de overige 5 vrijwilligers en heb Ik eindelijk ook mijn eerste ijsje gegeten van deze unieke vakantie., Om 15.00 stond het vertrek gepland naar het vliegveld, dus na de lunch snel naar de lodge nadat wij van iedereen afscheid genomen hadden. Om 15.00 uur stonden wij klaar, maar nog geen vervoer aan wezig. Om 15.15 uur nog niemand en ook Donald, met wie wij afgesproken hadden was er nog niet. Vijf minuten later was hij er eindelijk. ,het eerste wat hij vroeg was geld Om de taxi te betalen. Maar wij zouden volgens planning gewoon naar het vliegveld gebracht worden, zonder dus nog te moeten betalen. Donald met Alfred bellen, onze coordinator van het project. Bleek dat hij voor vervoer zou zorgen, maar alleen over de tijd was er een misverstand.
Eindelijk Om 16.00 uur kwam onze taxi en om 18.20 uur zou het vliegtuig vertrokken.
Na een uur rijden met de uitstekende rijkunsten van onze chauffeur, konden wij om 17.00 uur in de rij staan Om in te c.hecken. Op de Borden was nergens iets te zien van ons vluchtnummer naar Nairobi en bij navraag moesten wij gewoon achter in de rij staan. Jose was zichtbaar nervous of we nog wel op tijd in het vliegtuig konden stappen. Na alle plichtplegingen en nogmaals de handbagae check, konden wij weer de riem af doen, schoenen uit etc,, daarna konden wij zo het vliegtuig in stappen. Ik was de laatste! De deur ging achter mij dicht en Jose was opgelucht! In 45 minuten zTen wij in Nairobi, Kenia. Onderweg konden wij toch, eindelijk, de Mount Kilimanjaro, nog even zien. Dat was de hele vakantie nog niet gebeurd. Terwijl Ik dit schrijven ligt Jose languit op een bank je te slapen.Morgenochtendom 08.15 uur hopes wij te vertrokken en om 15.45 op Schiphol aan te komen.
Een enerverende reis, met hele mooie herrinneringen.

vera kerssens

jAAP EN jOSE BEDANKT VOOR JULLIE MOOIE VERHALEN EN EEN HELE GOEDE VERDERE VERLOOP VAN DE REIS.

vera kerssens

goede reis.