Jaap-Jose-Conijn.reismee.nl

Op safaris tour. Dag 1

Zondag 2 Augustus. De start van onze safari trip van 4 dagen.

Dag 1 was een bezoek aan de Maji moto Kubwa Hotspring in de buurt van Moshi. Met z'n achten in een safariwagen gingen wij op pad. Na ruim 3 uur kwamen Wij op de plaats van bestemming aan. Dit was ergens ver in het achterland. Het laatste stuk van de rit was weer enorm stoffig. Maar na een kleine 45 min. Kwamen wij Dan ook op een bijzonder mooi plekje. Een oase in het gort droge gebied. Midden in was een meertje waarvan het verwarmde water uit de grond borrelde. Ook werden er aapjes gespot.
Na de voortreffelijke lunch, door onze koks klaar gemaakt, gingen Wij even Lekker het water in. Het was ondertussen druk geworden met nog meer toeristen. Na een Lekker kom koffie besloten wij om het stadje te gaan bezichten. Dus weer 45 min. Door die stoffige vlakte. In het stadje kwamen we langs een kerk waar een dienst aan de gang was. Daar hebben we een half uurtje meegekeken. Erg leuk, met een fanatieke voorganger en gezellige samenzang, waarbij flink gedanst werd. Na de kerk even ergens wat gedronken en daarna weer terug naar de Hotspring, Daar was namelijk ook onze overnachtingsplaats. Het diner was bijna klaar toen wij terugkwamen.. Deze was voortreffelijk klaargemaakt door onze koks. ( jongens van Tanzania ). Het was nog lekker weer! Dit was de meest primitieve plek die je je maar kom bedenken. Het toilet was, zoals in Tanzania heel gebruikelijk, een staande toilet en zo smerig, dat de meeste reisgenoten spontaan niet meer naar het toilet hoefden en als het wel zo nodig moest, dit maar in de buitenlucht deden. Wij waren de enigen die daar kampeerden. Het was er pikke donker en je hoorde snachts alleen het gekrijs van de apen. Jose en Ik hadden van te voren al om een dubbele matras gevraagd, zodat Wij onze rug een beetje konden sparen. We waren blij dat het weer licht werd!