Jaap-Jose-Conijn.reismee.nl

Laatste dag in Tanzania.

Dag 3 van onze Safari trip.

Het was vanmorgen vroeg op staan tw 05.15 uur. Om 06.00, nog in het donker, begon onze 2e tour in het Tangaririe National Park. Langzamerhand werd het licht. Af en toe kwamen we een dier tegen, maar na verloop van tijd toen het goed licht was werden de aantallen weer groter. Met het blote niet te zien, maar wel door de verrekijker of op de video of foto, hebben wij ook de cheetah gespot. Helaas vandaag geen leeuwen . Wel diverse andere dieren en vogels. Het was weer een mooie tour van ruim 4 uur. Bij terugkomst was er door onze koks een heerlijke brunch voorbereid, met zelfs pannenkoeken . Daarna was het de tent opruimen, bagage in de auto en op naar Ngorogoropark. Onderweg zijn we nog bij een Massaidorpje gestopt waar ons over het leven van de Massai verteld werd. Ook werd nog het springen gedemonstreerd. Sommige Massai mannen sprongen echt hoog! Hierna door naar ons verblijf. Dit is op het kampeer terrein van de lodge Kuddo. Eindelijk ook weer een beetje luxe met een heerlijke warme douch en een echt toilet in plaats van een smerig gat. Het is hier wel een stuk kouder! Afspraken werden gemaakt voormorgenochtend. Wederom om 05.00 uur opstaan, snel dan de tent uitruimen en de bagage in de auto. Dan ontbijten en daarna start de Safaritours door het Ngorogoropark. Maar alvorens het zover is, eerst weer een lekker diner. Vanavond groene pompoensoep, frietjes en Matokebanaan, met keuze uit vis,vlees of kip en tanzaniaanse spinazie. Als toetje lekkere ananas en sinasappel. En het smaakte uitstekend!

Doingoood