Jaap-Jose-Conijn.reismee.nl

Dag 5 van ons project.

De laatste dag van ons project.

31 juli en alweer de laatste dag van ons project Summercamp bij de Future Stars Academy.
Vandaag zijn we naar de Jina La Schule Lemagur geweest. Tot onze grote verrassing bleek al een volleybal net te hangen van de school! Deze school had ook een sportleraar. Er weird naast voetbal ook aan volleybal gedaan en ook basketbal
Net zoals op de andere scholen werden Wij ook nu weer enthousiast ontvangen. In het begin donker de kinderen nog weg bij het maken van foto's maar uiteindelijk was iedereen toch nieuwsgierig naar het resultaat. De zon scheen vandaag behoorlijk dus het belowdecks voor het volleybal en voetbal een warme dag te worden. Jose en Jessica hadden de koelte en donkerte van een klaslokaal. Zij Nielsen de kinderen weer goed bezig met Hun creatieve ideeen. Er werd een mooie vaas met bloemen gemaakt, poppen van papiermasschee en kinderen gingen met doppen van flessen mooie figuren maken op een stuk boomstam. Met hamers en spijkers gingen de kinderen aan de slag. Bij het volleyballen was te mermen dat bijna iedereen al een met een volleybal gespeeld had. Het in drieen spelen zag er aan het eind van het trainingsuur redelijk goed in. Er liepen hier ook wel wat talentjes rond. Helaas is het voor het moeilijk zich verder te ontwikkelen. Vooral voor de meisjes. Vaak moeten zij al jong trouwen en worden dan snel zwanger. Zo gaat dat ook bij deze. Kinderen die vooral verder van de bewoonde wereld women.
Na 2 training sessies was het weer tijd voor de lunch. De kooks van de FSA hadden weer goed hun best gedaan voor ons, de leraren en de sporters. De overige kinderen kregen allemaal als lunch een soort van rijstepap. Deze school had wel de beschikking over een mooie oven op houtvuur waar reusachtige pannen op stonden. Tijdens de lunch werden Wij geintervieuwd door 2 sportjournalisten van kranten uit Tanzania . Bij de 3e trainingsles stonden ook nu weer veel kinderen te kijken, die allemaal graag mee willen doen. Soms stond er Dan zomaar iemand in de groep er bij die er eigenlijk niet in thuis hoorde. Ook nu keken de kinderen aan de kant goed hoe de verschillende vaardigheden uitgevoerd moesten worden. Prachtig om te zien hoe dat er Dan aan toe gaat.
Na de 3e sessie volleybal was het tijd om afscheid te nemen van de kinderen. Voor dat we weg gingen werden eerst nog groepsfoto's gemaakt. Ook kreeg de school nog een volleybal net en 2 extra volleyballen. Want met 1 bal trainen is ook niet echt handig.
Wij hadden nog circa 50 oude volleybal shirts mee genomen van onder meer Bevok uit Middenbeemster. Nu trainden de meesten kinderen nog in Hun school tenue Hopelijk zal dit met de schenking van deze shirts veranderen. De sportleraar van Deze school was er bijzonder blij mee.
Tot slot kregen de kinderen ook nog een pen mee waarvan Ik er zo'n 200 mee had.
Wij, Jaap, Jose, petra en Jessica kijken terug op een zeker geslaagde week waarbij waarbij wij veel kinderen blij hebben gemaakt met een dag je sport en kreativiteit.
Dankzij de inbreng van onze vele sponsors, ook die van Petra, hebben wij nog de mogelijkheid om de Future Star Academy te sponsoren voor de opleiding van jongens en meisjes om zich verder te bekwamen als trainer voor deze jonge kinderen, zodat zij een trainer/coach cursus kunnen gaan volgen.'s avonds werden wij uit genodigd voor een etentje bij Alfred en zijn nederlandse vrouw Kim, wat heel gezellig was en Lekker gegeten.
Vanaf nu wordt het de tourist uit hangen! Af gelopen week was het voor ons ook wel vakantie maar met een heel andere beleving en een mooie ervaring.

Marianne de Leuw-Bremer

Mooi om jullie belevenissen te lezen en te zien op de foto`s; geniet nu lekker na en veel vakantieplezier nog verder.
Met een lieve groet, Marianne

Doingoood