Jaap-Jose-Conijn.reismee.nl

Eerste 2dagen.

24 juli vertrokken we Vanaf Schiphol voor onze reis naar Tanzania.

We waren op tijd. Even inchecken en klaar dachten we. Het passpoort van Jose was echter 1 week te kort geldig ( het moet nog 6 maanden geldig zijn voor Tanzania) dus een noodpaspoort later maken. Dit was Gelukkig binnen 15 minuten gedaan.
Na een rustige reis kwamen we om 20.00 uur aan op het Airport van Kilimanjaro. Het was er al pikkedonker. Dit is elke dag het hele jaar door.
Nog een uurtje rijden en we waren op onze Safari Masai lodge.
We kregen een gezellige ontvangst van nog meer vrijwilligers uit Nederland, Duitsland en Belgie.
Om 22.30 uur vertrokken we naar onze kamer om te gaan slapen. Maar dat ging niet zomaar. Eerst blafte een hond zijn longen uit zijn lijf. Eindelijk sliepen we. Maar.....om 4.00 uur galmde het vanuit de moskee. Daarna vond de haan uit de buurt, dat het zijn beurt was. Al met al dus een roerige nacht.
25 juli
Vanochtend om 8.00 uur opgestaan. Na een ontbijt van witte brood, jam, ei en pindakaas. Na overleg besluiten wij, Jessica ook een vrijwilligster, om het Sjanga project te bezoeken . Bij dit project maken mensen met een beperking van lege flessen wijn nieuwe producten van glas, zoals kralen, glazen, vazen etc. Heel interessant! Daarna daar een lekkere lunch genuttigd. Na de lunch naar een Massai Markt geweest en nog wat rond gekeken in Arusha! Onze taxi chauffeur bracht ons daarna naar de lodge. Het was nog Lekker weer dus we konden nog even volleyballen.
Het diner stond ondertussen klaar en het begon al donker te worden.
Na het eten nog even gewandeld.
Morgen krijgen wij onze brieving voor de 5 dagen vrijwillgerswerk.

De spanning stijgt!

Nog een paar dagen en dan is het zover! Langzamerhand zijn we de reisbenodigheden aan het verzamelen. Vorige week hoorden wij dat er nog een vrijwilligster zich aan gemeld heeft. Wij zijn nu met 4 vrijwilligers. Een van de belangrijkste dingen om niet te vergeten is, dat wij vanaf donderdag moeten beginnen om malaria tabletten te slikken en dat dit een dagelijks ritueel moet zijn tot Wij weer terug zijn in Nederland. Gelukkig op onze reis naar Oeganda is het ook allemaal goed gedaan. Wij hebben er vertrouwen in dat het nu ook goed zal gaan. Vandaag kwam broer Gertjan met nog 2 voetballen! Ook deze zullen wij in de koffer persen! Ook gaan er 175 pennen mee. 150 heb Ik er van mijn werk gekregen! Wij bezoeken 5 scholen, dus deze zullen daar vast welkom zijn.

ik nereid mij ook voor door enkele worden in het Kiswahili te leren zo also Jambo = hallo en Ninaitwa = Ik heet.......

Morgen mijn laatste werkdag!

groeten ook namens Jose.

Nog goed 2 weaken.

ik moet nog even oefenen pm te kijken of de reisblog werkt. Over ruim 2 weven is het zover als wij naar Tanzania gaan. Wij zijn ones steeds meer aan het voorbereiden, uitzoeken wat we allemaal mee moeten nemen. Ook zijn we al bij de apotheek langs geweest en hebben wij onze malaria tabletten gehaald. 3 weken lang noodzakelijk slikken! Vandaag ook nog even een ballen pomp gekocht anders kom je ook niet verder met die lege volleyballen die we mee zullen nemen. Nu maar hopes dat het volleybal net er ook zal zijn!

Jose heeft ook al de nodige spulletjes gekocht om straks haar creatieve activiteiten te kunnen doen. Wij hebben er zijn in!